Hírek
2012. Január 16. 14:06, hétfő |
Belföld
Forrás: mno.hu/MTI
Így csökkenthető a szélütés kockázata
Ritkábban fordul elő szélütés azoknál az embereknél, akik sok magnéziumban gazdag ételt, például leveles zöldségeket, olajos magvakat, hüvelyeseket, teljes kiőrlésű gabonát esznek.
Állapította meg negyedmillió ember adatainak elemzésével egy nemzetközi kutatócsoport.
Az American Journal of Clinical Nutrition című szakfolyóiratban közzétett tanulmány szerzői ugyanakkor mindenkit óvnak attól, hogy emiatt napi, rendszeres magnéziumpótlásba kezdjen, mert az elemzés kifejezetten az élelmiszerekkel magunkhoz vett magnéziumra vonatkozott.
„Az élelmi magnéziumbevitel fordítottan arányos a szélütés, különösen az ischémiás stroke kockázatával” – emelte ki Susanna Larsson kutatásvezető, a stockholmi Karolinska Intézet professzora. Larsson és munkatársai 45 évre kiterjedően tekintettek át kutatási adatbázisokat, ezekből nyerték mindazt az információt, amelyből következtetéseiket levonták.
Az elmúlt 14 évben publikált hét tanulmányhoz mintegy 250 ezer ember táplálkozási szokásait mérték fel és követték nyomon az Egyesült Államokban, Európában és Ázsiában. Az átlagosan 11 és fél éven át tartó követés alatt a résztvevők körülbelül három százalékát, mintegy 6500 embert ért szélütés.
Minden 100 milligramm, naponta élelmiszerrel elfogyasztott magnézium kilenc százalékkal csökkentette a tanulmány eredménye szerint a szélütés kockázatát. Az elemzésbe bevont amerikaiak átlagosan 242 milligramm magnéziumot vettek magukhoz naponta ételeikkel. A táplálkozási ajánlásokban ezzel szemben a 31 év feletti férfiaknak 420, a nőknek 320 milligramm magnézium elfogyasztását javasolják.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 13. 09:00, szombat | Belföld
Nemsokára érvényüket vesztik a régi személyi igazolványok
Ezt érdemes észben tartani. 2000 előtt kiállított személyigazolványok 2026. augusztus 3-án lejárnak. A csere ingyenes, de időben érdemes intézni.
2026. Június 13. 08:27, szombat | Belföld
Magyar Péter: megállapodás született Magyarország és Ukrajna között a kárpátaljai magyarságról
Hivatalossá vált a történelmi megállapodás Magyarország és Ukrajna között a kárpátaljai magyarság oktatási, kulturális, nyelvhasználati és politikai jogairól - közölte Magyar Péter miniszterelnök pénteken Facebook-oldalán.
2026. Június 12. 15:00, péntek | Belföld
Ötvenhatan tettek esküt Magyarország hivatalos mentőcsapatánál, a HUNOR-nál
A katasztrófavédelem központi mentőszervezeténél 56-an tettek esküt, miután részt vettek egy háromnapos szimulációs gyakorlaton Hajdúszoboszlón, a Katasztrófavédelmi Kiképző- és Raktárbázison -
2026. Június 12. 12:00, péntek | Belföld
NAV: július 1-től hatályba lép a 3 eurós uniós vámszabály
Július 1-től Magyarországon is érvényesek az új uniós vámszabályok: az EU-n kívüli webáruházból rendelt, 150 euró alatti értékű csomagokban lévő áruféleségek után 3 eurós vámot kell fizetni

