Hírek
2018. December 01. 05:03, szombat |
Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay
A fogyasztók 95 százaléka vásárol is az interneten
A világhálóra csatlakozó fogyasztók 95 százaléka vásárolt már az interneten, ami 1 százalékpontos növekedés 2017-hez képest - közölte a Nielsen, a fogyasztók vásárlási szokásait feltérképező legújabb felmérése alapján.
A piackutató pénteki közleménye szerint az adatokból az is kiderül, hogy globálisan a digitális vásárlók 26 százaléka vett már frissárut is a netről. Ez 15 százalékos növekedés 2016-2018 között; a napi fogyasztási cikkek online forgalma mintegy 70 milliárd dollárt tett hozzá az e-kereskedelemhez az elmúlt két évben.
Magyarországon ez az arány alacsonyabb, százból hét online vásárló rendelt csomagolt élelmiszert, öt frissárut.
Az internetes vásárlásoknál a divat, az utazás és a könyvek őrzik vezető pozíciójukat, 61, 59, illetve 49 százalék vásárolt már ezekből a kategóriákból világszerte. Az e-kereskedelem legdinamikusabban fejlődő szegmensei közé tartozik az éttermi étel-házhozszállítás, amelyről a megkérdezettek egyharmada nyilatkozott úgy, hogy rendelt már.
Magyarországon szintén a divatáru a vezető kategória, ebből 41 százalék vásárolt már online, de a harmadik helyen a szórakoztató elektronikai termékek állnak, 39 százalékkal. A magyarok legkevésbé a bor- és szeszesital-vásárlásra, valamint a virág- és ajándékküldésre kattintanak.
A fogyasztók gyakrabban vásárolnak online csomagolt, illetve friss élelmiszert, ha bizonyos vásárlási opciókat és minőséggaranciát is kínál a kereskedő. A fogyasztók 49 százaléka mondta azt, hogy a kifogásolt minőségű termékre vonatkozó pénzvisszafizetési garancia ösztönzi az e-vásárlást. További 45 százalék nyilatkozott úgy, hogy vonzónak találja a helyettesítő termékek felkínálását, ha a kívánt termék nem elérhető, 44 százalék pedig kimondottan keresi az ingyenes kiszállítási opciót bizonyos összeghatár felett.
A magyarok csaknem fele találja ösztönzőnek az ingyenes kiszállítást és a pénzvisszafizetést.
Ezek érdekelhetnek még
2025. December 18. 07:37, csütörtök | Belföld
Szijjártó Péter: újabb beruházásokat hajt végre Magyarországon az amerikai Scrub Daddy és Formlabs
2025. December 18. 07:35, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor háború miatti baloldali megszorításokról beszélt
A magyarok nem akarják, hogy a háború miatt növekedjenek a terheik és elutasítják a baloldali megszorításokat - mondta Orbán Viktor miniszterelnök a Facebook-oldalára szerdán feltöltött videóban.
2025. December 17. 07:48, szerda | Belföld
DPD Hungary: kézbesítési késések alakultak ki a nagy csomagforgalom miatt egyes budapesti és főváros környéki területeken
2025. December 17. 07:45, szerda | Belföld
Varga Mihály szerint csak 2027 második felére érhető el fenntartható módon az inflációs cél
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) inflációs célja 2027 második felében érhető el fenntartható módon, de a szeptemberi előrejelzéshez képest az idén és jövőre is alacsonyabb lehet az infláció

