Hírek
2018. Január 22. 14:13, hétfő | Helyi
ELŐZZÜK MEG A BALESETEKET!
A Heves Megyei Baleset-megelőzési Bizottság tanácsai.
Januárra beköszöntött az igazi tél megyénkben is. Az új évben már havazással, faggyal, köddel, jegesedéssel, esőzéssel egyaránt meg kellett küzdeniük az úton közlekedőknek. A folyamatos figyelemfelhívó tevékenységünk ellenére sajnos jelentős számban fordult elő személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset megyénk közútjain az idei év első 17 napján.
A legtöbb baleset oka a sebesség hibás megválasztása volt, melyben volt abszolút gyorshajtás, illetve olyan esetek is, melyeknél a vezetők nem az adott út-, időjárási-, látási-, forgalmi viszonyoknak megfelelően választották meg járműveik sebességét.
A további balesetek, értelmetlen tragédiák és anyagi károk megelőzése érdekében ismételten felhívjuk a figyelmet az alábbiakra:
Csak megfelelő műszaki állapotban lévő gépjárművel induljunk útnak, hiszen a világító berendezéseknek, a fékberendezéseknek, a futóműnek, lengéscsillapítóknak, az ablaktörlő berendezésnek, kormányberendezésnek, fűtő berendezésnek, illetve a gumiabroncsnak ebben az időszakban kiemelt jelentősége van. A gumiabroncsok kapcsán kell megjegyezni, hogy bár nem kötelező, de mindenkit arra kérünk, hogy téli mintázatú, minimum 6 milliméter profilmélységű, 3-4 évnél nem öregebb, jó minőségű gumiabroncsot szereljen csak fel a járművére.A téli időszakban eddig történt két halálos kimenetelű közlekedési balesetben is megállapítást nyert, hogy a balesetben résztvevő személygépkocsi gumiabroncsa ugyan téli mintázatú volt, azonban koruk jóval meghaladta a 10 évet. Az ilyen idős gumiabroncs már elöregszik, megkeményedik, és nem tudja azt a tapadást biztosítani, amire egy gépjárműnek ebben az időszakban szüksége lenne.
A megfelelően felkészített járművek mellett fontos, hogy a járművezető is kellően felkészült legyen és a kedvezőtlen út- és látási viszonyoknak megfelelően közlekedjen.
Télen gyakran tapasztalható az alattomos, foltokban elhelyezkedő köd.Aránylag jó látási viszonyok mellett haladva olykor váratlanul futhatunk bele a ködösebb területekbe, és a látótávolság az egyik pillanatról a másikra néhány méternyire is lecsökkenhet. Annak érdekében, hogy ez a jelenség ne lepjen meg bennünket figyelemfelhívó lehet, ha a szembejövők tompított fényszórói világítanak. Ilyenkor - noha ködöt még nem látunk - célszerű a saját lámpáinkat is bekapcsolni, és elegendő követési távolságot tartva konvojban közlekedni.A ködbe általában teljes sebességgel rohanunk bele, és ott pánikszerűen fékezünk. Aki mögöttünk halad, az menthetetlenül utolér bennünket. Ezt csak úgy védhetjük ki, hogy a ködös szakasz kezdetét észlelve még a jól belátható úton csökkentjük a sebességet. Amennyiben már beértünk a ködös útszakaszba, akkor ne fékezzünk pánikszerűen, és figyeljük a mögöttünk haladókat is. A sűrű ködben kapcsoljuk be a tompított világítást (ha van, akkor a ködlámpát is). A hátsó ködlámpát csak akkor használjuk, ha a látótávolság50 méteralá csökken, ellenkező esetben vakíthatjuk a mögöttünk haladókat. Tanácsos időnként ellenőrizni mind az első, mind a hátsó ködlámpa kapcsolóját, mert sok esetben kiváló látási viszonyok mellett is indokolatlanul bekapcsolva hagyjuk. Különösen szürkületben és este rendkívül zavaró és vakító a ködlámpa fénye.
A téli időszakra jellemző havas, csúszós utakkomoly odafigyelést igényelnek. Nedves útfelületen jelentősen nő a fékút, a féktávolság, a hirtelen fékezéssel nagymértékben nő a megcsúszás, kifarolás, adott esetben a pályaelhagyás veszélye. Ilyen útviszonyok között a megengedettnél isalacsonyabb sebességgel közlekedjünk,óvatos, finom fékhasználatra törekedjünk, illetve kerüljük a hirtelen kormánymozdulatokat!
Ebben az időszakban nagyobb követési távolságot tartva, lassabban kell közlekedni, így kisebb a balesetek bekövetkeztének kockázata, rossz manőverezés esetén pedig a hibák könnyebben korrigálhatóak.
Lakott területen kívül és belül egyarántvigyázzunk az úttest mellett haladó gyalogosokra, kiemelten a kijelölt gyalogos-átkelőhelyek, iskolák, buszmegállók környékén, ahol mérsékeljük a sebességünket, helyezzük magunkat készenléti állapotba a fékezés kapcsán.
Gyalogoskénta járdán, ahol nincsen járda a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton, ha egyik sincsen vagy gyalogos közlekedésre alkalmatlan, akkor az úttesten lakott területen belül lehetőleg a menetirány szerinti bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben kell közlekedni. Az úttesten történő átkeléskor fokozott körültekintéssel közlekedjenek, csak akkor lépjenek az úttestre, ha meggyőződtek arról, hogy az áthaladási elsőbbségüket biztosították Önöknek. Az éjszakai és korlátozott látási viszonyok között fontos, hogy gyalogosként is legyenek láthatóak.
Balesetmentes közlekedést kíván aHeves Megyei Baleset-megelőzési Bizottság.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Március 28. 10:01, csütörtök | Belföld
Februárban 6197 gyermek született, 10 664 ember halt meg
Az előzetes adatok szerint 2024 februárjában 6197 gyermek született, és 10 664 ember halt meg; 2023 februárjához képest a születések száma 5,7, a halálozásoké 3 százalékkal csökkent, míg a házasságkötéseké 22 százalékkal nőtt
2024. Március 28. 09:53, csütörtök | Belföld
600 ezer fellett a bruttó átlagbér a KSH szerint!
KSH: a bruttó átlagkereset 605 100 forint volt januárban, 14,6 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban
2024. Március 28. 09:49, csütörtök | Belföld
A reálkereset több mint 10 százalékkal nőtt januárban
2024. Március 28. 09:29, csütörtök | Bulvár
Rémisztő nyulak a nagyvilágból - Képgaléria
A buzzfeed.com összeszedett néhány régi fotót, képeslapot, amiken elvileg vidám nyuszik ölében ülnek vidám gyerekek, a valóságban azonban félelmetes lények félemlítenek meg rettegő gyerekeket.